Ready to go?! - Reisverslag uit Laren, Nederland van Nardine Lukassen - WaarBenJij.nu Ready to go?! - Reisverslag uit Laren, Nederland van Nardine Lukassen - WaarBenJij.nu

Ready to go?!

Door: Nardine Lukassen

Blijf op de hoogte en volg Nardine

15 Februari 2014 | Nederland, Laren

Dag lieve mensen,

Over iets meer dan een week is het dan zover, de reis naar Bali gaat beginnen.
Afgelopen week hebben Lisanne en ik het theoretisch gedeelte van de minor afgesloten met een presentatie in ons beste Engels. Hiermee is alweer een deel van de minor afgesloten, zo makkelijk gaat dat!

De voorbereidingen zijn nu in volle gang, deze week heb ik nog even een bikini aangeschaft, wel handig met de tropische temperaturen daar op Bali. Het is daar nu 25 graden maar als we aankomen komt er een warme periode. De komende week nog even de laatste dingen bij de apotheek halen, een internationaal rijbewijs aanvragen (want ja we gaan scooter rijden op Bali) en dan ben ik zo goed als klaar voor vertrek.

Aankomende vrijdag 21 februari staat de afscheidsborrel gepland met familie en vrienden en kan het afscheid nemen beginnen (blehh). Dan nog een paar vrije dagen met eigenlijk niets anders geplagd dan het inpakken van mijn koffer.
Dinsdag 25 februari is het plan te vertrekken richting Bali met een heel afscheid comité om me uit te zwaaien. Rond 22.00 uur gaan we de lucht in vanuit Schiphol en hopen dan ongeveer twee dagen later (donderdagmiddag) aan te komen op Bali met onderweg één overnachting in Jakarta. Ik zeg 'van plan' en 'hopen aan te komen' omdat er op dit moment een vulkaanuitbarsting is op Oost-Java, ongeveer 700 km van het noorden van Bali. Gelukkig is op dit moment het vliegveld in Jakarta wel geopend via waar wij gaan vliegen. Wij hopen dus zonder problemen te kunnen vertrekken en te landen.

Hoe mijn leven eruit gaat zien op Bali weet ik natuurlijk nog niet maar mijn project staat in ieder geval wel vast. Drie dagen in de week lopen ik en Lisanne stage bij Sjaki-tari-us. Dit is een school voor verstandelijk beperkte kinderen, zoals het syndroom van down of autisme. Ik heb nog nooit met kinderen met het syndroom van down gewerkt maar kijk er echt naar uit. Binnen deze school gaan wij werken aan de betrokkenheid van ouders bij de ontwikkeling van hun kind. Want dit is nu minimaal. Hoe we dit gaan vorm geven en hoe het er precies uit komt te zien weten we nog niet maar dat komt vanzelf als we daar zijn. Ik vind het fijn om met Lisanne samen te werken en het klikt goed tussen ons dus dat belooft veel goeds!
Naast deze drie dagen gaan we twee dagen naar de universiteit in Singaraja, dit is dezelfde plaats waar wij zullen gaan wonen. We doen dit met onze hele groep van 10 studenten.

Zo, dat was alweer mijn eerste blog en ik ben van plan om er nog veel meer te schrijven maar dan als ik op Bali ben. Leuk om jullie zo op de hoogte te kunnen houden van mijn ervaringen op Bali.

Liefs Nardine!

  • 15 Februari 2014 - 19:59

    Alette:

    Ik ga je in de gaten houden! Zoals al eerder gezegd, ontzettend veel plezier en het ga je goed! xx

  • 15 Februari 2014 - 20:03

    Joke Tijhof:

    Hoi Nardine,
    ik hoop nog vele verslagen van je te lezen ben benieuwd hoe het daar is veel succes .
    groetjes Joke

  • 24 Februari 2014 - 09:42

    Su'en Verweij:

    Heel veel succes en plezier op Bali! Je gaat t daar vast heel goed doen! Geniet, want voor je t weet ben je weer terug in NL!

  • 25 Februari 2014 - 19:34

    Dianne Hoentjen:

    Hallo Nardine,

    Over een paar uurtjes zit je in het vliegtuig naar Bali. Ik wens je een hele goede reis toe. Heel veel succes en plezier daar. We gaan je volgen met de jongeren van de Jeugdkerk. We hopen op leuke foto's en reisverslagen.

    Groetjes Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nardine

Actief sinds 04 Jan. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 4717

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 26 Juni 2014

Bali

Landen bezocht: